Vidalı Tank Üstü
Kompresör



Vidalı Tank Üstü
Kompresör (Kurutuculu)



Vidalı Kompresör
(Direk Akuple) İnvertörlü



Vidalı Kompresör
(Direk Akuple)



 

Vidalı Kompresör
(Kayış Kasnak)



Basınçlı hava elde etmek için kullanılan ve bir kompresör çeşidi olan piston yerine birbirine geçmiş rotor çifti kullanılan kompresörlere vidalı kompresör denir tahrik elemanı sayesinde motorun hareketi vida grubuna aktarılır. Rotor çiftinin dönmesi ile emiş kısmında vakum oluşur . Vakum sayesinde ortamdan emilen hava emiş kısmında bulunan filtrede temizlendikten sonra vida grubunu içindeki boşluklara girer ve çıkış kısmına doğru ilerler.

Havanın giriş de ki hacmi çıkışa doğru azaldığından havanın basıncı artar. Havanın sıkışması ile birlikte basıncı arttığı gibi sıcaklığında artar. İşte bu ısıyı almak için vida grubuna yağ püskürtülür. Tabi ki bu durum yağ enjeksiyonlu vidalı kompresörlerde geçerlidir. Vidalı kompresör yağı kullanarak rotorların ve gövdenin üzerinde film tabakası oluşturup havanın geri kaçmasını önler yani sızdırmazlık sağlar.

Böylece çalışan aksamları yağlayarak metalin metale sürtünerek aşınmasını önler. Bu sebeple herhangi bir iç yağlamaya gerek yoktur.

Vida grubundan çıkan basınçlı hava yağ karışımı seperatör tankına gider. Tankın içindeki basınçlı hava yağdan mekanik olarak ayrışır. Ayırıcı filtreden geçerek minimum basınç valfine geçer, yağdan arındırılmış hava buradan radyatöre gider. Tabi bu hava soğutmalı kompresörlerdir radyatörde soğuyarak sisteme gönderilir. Seperatör tankında ayrışan yağ belirli bir sıcaklığa kadar yağ filtresinden geçerek vida grubuna geri döner. Termostattık valf sayesinde belirli bir sıcaklık üzerine çıkınca yağ bu kez radyatöre gönderilir, radyatörde soğuyan yağ yeniden yağ filtresinden geçerek vida grubuna gönderilir böylece devir tamamlanmış olur.

İletişim Tel: 0531 571 59 22 0531 553 63 42